Sotien 1939-1945 Rääkkylän perinnetoimikunta

Veteraanijärjestöjen lakkautuessa Pohjois-Karjalaan perustettiin Sotien 1939-1945 Pohjois-Karjalan perinneyhdistys ja kuntiin omat perinnetoimikunnat. Rääkkylän perinnetoimikunta perustettiin 2018. Toimikunnassa on edustajia kunnasta, seurakunnasta ja eri yhdistyksistä. Tehtävänä on mm. veteraanien, heidän puolisojensa ja heidän leskiensä tukeminen, veteraaniperinteen tallentaminen ja Rääkkylässä sijaitsevista sotien muistomerkeistä huolehtiminen.

6.12.2022 avautui P-K perinneyhdistyksen laaja portaali.
Eri kuntien perinnetoimikunnilla on portaalissa omat alasivut, joissa kerrotaan sota-ajasta kullakin paikkakunnalla. Tässä linkki Rääkkylän perinnetoimikunnan alasivulle jossa on luettavissa Pekka Kauppisen kirjoittama lyhyt kuvaus Rääkkylä sodassa 1939-1945.

Rääkkylään on tulossa perinnehuone, jonne kootaan sotien aikaista materiaalia.