Linkkejä

• Riäkkyteatteri, Facebook-sivu
    Riäkkyteatteriyhdistys r.y. on teatterinharrastajien joukko, johon kuuluu useita teatteriryhmiä. Vuonna 1993 toimintansa aloittanut rääkkyläläinen Riäkkyteatteri -ryhmä koostuu monenikäisistä teatterintekijöistä. Lisäksi Rääkkylän kirkonkylällä toimivat lasten teatteriryhmä Sekamelska sekä nuorisoteatteri Rääbäleet.
  • Kihaus Folk, Facebook-sivu
    Rääkkylä Folk yhdistys ry on perustettu vuonna 2007 tavoitteenaan edistää ja tukea kansanmusiikin harrastusta Pohjois-Karjalassa sekä kohottaa sen taiteellista tasoa. Tarkoituksena on myös lisätä erityisesti itäsuomalaisen ja rääkkyläläisen kansanperinteen tunnettuutta. Yhdistys järjestää konsertteja, tapahtumia ja koulutusta kotipaikkakunnallaan Rääkkylässä ympäri vuoden. Päätapahtumana on kesäfestivaali Kihaus Folk.
  • Paksuniemi Paksuniemen alueella on avoinna kesäravintola vapusta syyskuulle. Alueella on vierasvenesatama ja majoittumismahdollisuus. Paksuniemessä on kesäisin erilaisia näyttelyitä ravintolarakennuksessa ja myllymeijerirakennuksessa. Ravintolarakennuksen viereen rakennettiin kesäteatteri vuonna 2018.
  • Mestarj-Matti (1934 – 2020) – kuvataiteilija, monitaitaja
    ”Nimeni on Matti Hirvonen, mutta sehän ei ole suinkaan oma vikani, niinkuin ei sekään, että olen jo yli seitkytvitonen. Ja tässä muutamia harrastuksiani: öljyvärimaalaus, piirtäminen, koristeveisto ja muut puutyöt, purjelaivojen pienoismallien rakentelu, pienoisrautatie, musiikki (hanuri, viulu, kitara), matkailu (nelisenkymmentä maata nähty), kuntoilu (hiihto, lenkkeily, pyöräily), puutarhan hoito, postimerkkeily ja ennenkaikkea tietokoneilu.” (Matti ehti olla kauan Rääkkylä-Seuran jäsenenä ja toimi aktiivisesti myös seuran johtokunnassa. toim. huom.) Käy katsomassa myös videoita Matin YouTube-kanavalta.
  • Muinaishistoriaa – Kalliopiirros Rääkkylässä (Juha Marienberg 2004)
    Rääkkylästä löytyi kesällä 2003 kalliopiirros, joka saattaa vielä osoittautua historiallisesti hyvinkin merkittäväksi. Sitä ei ole voitu suoraan rinnastaa mihinkään aiemmin tunnettuun kohteeseen, sillä vastaavanlaisia kohteita ei Suomesta toistaiseksi tunneta. Kalliopiirroksen ajoitus jollekin tietylle aikakaudelle on vaikeaa, sillä se ei sisällä mitään sellaisia yksityiskohtia, joiden perusteella sen ikä voitaisiin täydellä varmuudella määrittää. Erään teorian mukaan kalliopiirros olisi vain muutamien satojen vuosien ikäinen, mutta monet yksityiskohdat puoltavat myös sitä teoriaa, että piirros olisi tehty jo esihistoriallisella ajalla.
  • Rääkkylän kunta
    Kunnassa asuu 2 064 ihmistä, ja sen pinta-ala on 699,68 km², josta 272,07 km² on vesistöjä. Rääkkylässä sijaitsee vuonna 1851 valmistunut puukirkko, joka on yksi Suomen suurimpia, sekä Suomen suurin patoamalla kuivattu paikka, Oravilahden kuivatusalue. Lue lisää täältä
  • Kesälahti-Seura
  • Kitee-Seura