11.12.2007. Tästä se taas alkaa. Kolmen vuoden aherruksen jälkeen on Vaasa laivan pienoismalli viimein valmis ja komeilee olohuoneessa piirongin päällä. Eihän laivanvarustaja voi elää ilman, että joku alus olisi rakenteilla ja niinpä seuraava projekti on jo meneillään. Uusi laiva on nimeltään Endeavour. Kaikkihan me tiedämme, että se oli kapteeni Cookin laiva, jolla hän 1700 luvulla purjehti pitkin maailman valtameriä. Valmiina pienoismallin tulisi näyttää viereisen kuvan kaltaiselta.

Viereisessä kuvassa näkyy osa niistä tarvikkeista, joista Endeavour pitäisi rakennella. Pylpyrät, ankkurit ja koko joukko muita nippeleitä ei kuvassa ole näkyvissä. Oikeassa reunassa on nippu piirustuksia ja ohjekirjoja.

Olen ajatellut, että jos intoa riittää, kerron tällä sivulla projektin etenemisestä. Kiirettä en aio pitää, hiljaa hyvä tulee. Aikaahan eläkeläisellä on, jos luoja suo. Viereinen kuva näyttä tämänhetkisen tilanteen. Runkokaaret ovat paikoillaan ja samoin kansilankutukset lakkausta vailla. Seuraavana onkin vaativa vaihe, runkolankkujen asennus..

07. 05. 2008. No niin, runkolaudoitus on paikoillaan, samoin peräpeilin koristeet ja ikkunat ja sivuikkunat. Kansirakenteiden rakentelu on loppusuoralla. Seuraavaksi alkaakin mastojen kokoaminen.

...